Monday, March 2, 2015

My Life According to Pinterest n°7


I was wearing beautiful Viktor & Rolf dress at the airport (you never know, there may be paparazzi). When passing through security, one of the TSA agents thought I was hiding something illegal in my dress. He cut it up! Instead of crying, I decided to release my inner Mean Girls.

Je portais cette belle robe Viktor & Rolf à l'aéroport (on ne sait jamais, il peut y avoir des paparazzi). En passant la sécurité, les agents pensaient que je cachais quelque chose d'illicite dans ma robe. Ils me l'ont découpée! Au lieu de pleurer, j'ai décidé de faire comme dans Mean Girls.

If you missed my first post from this series, click here. Read the series here.
Si vous avez raté le premier article de cette série, cliquez ici. Lisez toute la série ici.


I've always loved green things. Especially Play Dough. Ooops, these are green tea popsicle sticks.

J'ai toujours eu un faible pour tout ce qui est vert. Surtout la pâte à modeler. Ooops, ce sont des sucettes au thé vert.


Speaking of food, I like wearing jewelry of what I'll eat. For example, here, I was getting ready to devour a pineapple so I wore my pineapple shaped earrings. That way, when I take a selfie, everyone on Instagram knows what I had for lunch!

En parlant de nourriture, j'aime bien porter en bijoux ce que je vais manger. Par exemple, ici, je m'apprêtais à dévorer un ananas succulent, donc j'ai mis mes boucles d'oreilles en forme d'ananas.  Comme ça, quand je prends un selfie, tout le monde sur Instagram sait quel était le menu de mon déjeuner!


I do housework once in a blue moon. When I clean my minuscule Parisian studio, I enter into a world of dust bunnies. The above photo is the result of my cleaning: dust bunnies stick to all of my clothes. Since I liked the result, I decided to start the trend and wore my clothes, as pictured above, to PFW. 

Il m'arrive de faire le ménage tout les trente-six du mois. Quand je décide de nettoyer de fond en comble mon minuscule studio parisien, je découvre tout un monde de poussière. La photo ci-dessus est le résultat de mes péripéties de femme de ménage: les minous s'incrustent sur tous mes vêtements. Comme j'ai trouvé le résultat pas mal, j'ai décidé de lancer la mode et de porter mes vêtements, tels quels, à PFW.


You don't like art? I find that artwork speaks to me. I understand my feelings when I look at a painting or needlepoint.

Vous n'appréciez pas l'art? Pourtant, je trouve toujours que l'art me parle. J'arrive à comprendre ce que je ressens en regardant un beau tableau ou une tapisserie.


I wrap myself up in layers, neck to toe. However, it's impossible to wear a beanie, that would mean that it's really winter. Wearing sunglasses in 24°F weather helps trick your brain into thinking that it's really just summer.

Je m'emmitoufle de la nuque aux pieds. Par contre, impossible de mettre un bonnet, sinon on est sur de devenir déprimé, car ça veut dire qu'on est vraiment en hiver. Porter des lunettes de soleil quand il fait -3°C aide à tromper le cerveau en pensant que c'est l'été.


The Leaning Tower of Pisa? 

La tour de Pise?


These are my Shape Ups, fashion blogger style.

Voici mes Shape Ups, version blogueuse de mode. 


~Emma

8 comments:

  1. So pretty (: lovely outfit. x

    www.birdieliau.com

    ReplyDelete
  2. I love those pineapple earrings! So pretty!

    xx
    www.mellowyellowblog.com

    ReplyDelete
  3. Quelle imagination et quel humour : ce post m'a vraiment plu pour son côté décalé ;) J'espère qu'on reverra cette rubrique ! Perso suis pas fan de Pinterest, suis plutôt branchée Instagram ;) Bises ! http://valeriesdays.blogspot.fr/

    ReplyDelete
  4. Love these Pinterest photos. I wondered if you would like to follow each other via GFC and Instagram. Let me know on my blog. That would be really awesome! :)

    a-fashionable-rendezvous.blogspot.de

    ReplyDelete
  5. Awesome!
    http://clothescaptioning.blogspot.com/

    https://www.bloglovin.com/blogs/clothes-captioning-12337589

    ReplyDelete
  6. Haha!!! I just looooove your comments to every picture!!!
    XOXO from Shanghai

    ReplyDelete
  7. haha, you are amazing! love your irony XD

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...